SketchUp için V-Ray – Web Semineri Türkçe Açıklama00:00

  • 239
Published on 23 Mart 2020

Merhaba herkese bu web seminerine katıldığınız için teşekkür ederim benim adım Anastasia ve ben,Bu oturumda Kells grubunda CG uzmanı olarak çalışacağım,için bir v-ray oluşturmak için gerekli adımlar ve en iyi uygulamalar,Sketchup projesini sıfırdan bu web seminerinde ele alacağım,bir datum mimari görselleştirme oluşturacağım ve ben her şeyi kapatacağım,çerçeveyi kurmaktan ışık yaratan ve değiştiren malzemeleri ayarlayarak,Atmosferik efektlerin nasıl ekleneceğini ve ayarlarının nasıl değiştirileceğini göstereceğim.

Son oluşturma Renk oluşturmak için çerçeve arabelleğini nasıl kullanabileceğinizi göstereceğim,Düzeltmeleri hızlı bir şekilde ve Photoshop’ta nasıl yükleyeceğinizi ve bir,daha kontrollü post prodüksiyon başlamadan önce hakkında birkaç kelime söylemek istiyorum,projenin kendisi modeli nazikçe Pete’den erotik polarski tarafından sağlandı.

Kalabalık bir şehir ve doğada yaşamak,binanın tasarımını etkileyen peyzaj rezervi,bir orman glade yerleştirilmiş görünümüne büyük pencere açıklıkları ve bir,merkezi iç döşeme özel ve yaşam alanları sağlık Güneybatı yönlendirme ve,giriş ve acele alanı daha tenha iken çevreye açıktır,yol kurslarına yönelimleri nedeniyle cephe için Steele seçildi,Burada karakteristik bir yıpranmış görünüm ve paslı turuncu renklendirme vardır,Pete Rivas tarafından oluşturulan görselleştirmeler ve kış ayarı,Kar ve malzeme arasındaki kontrastın binayı oluşturduğu yer,yaz için gittik ve bu siteye başlamadan önce,proje siteye yardımcı olur, hatta çerçevenin hızlı bir taslağını yapar ve,ağaçları konumlandırmak istediğiniz yere binanın hangi bölümlerini dahil edeceğinizi belirleyin,ve bitkiler ve diğer çevre yanı sıra renk paleti karar,Başlangıçta bu ayrıntılar oluştururken referans olarak kullanabilirsiniz,Görselleştirme ve çok zaman kazanma şimdi devam edip Sketchup’a geçeceğim,gördüğüm gibi sahne ile çalışmaya başlamak için benim binam var ve o,Basit bir yüzeye yerleştirilen varlık düzenleyicisi, temel araçlardan biridir.,projeniz üzerinde çalışmak için ihtiyacınız olan her şeyi bulacaksınız,varsayılan çeşitli ayarlar ve CPU kullanarak render olacak Ben etkinleştirmek,herhangi bir değişikliği hemen görmemi sağlayacak etkileşimli oluşturma modu,sahneye yaptığım doğrudan asitten başlatabilir,düzenleyin veya aynı düğmeyi ve araç çubuğunu bulun,sağ üstte başlayacağım kamerayı konumlandırmak önemlidir,size gösterdiğim konsept taslağımı rehberlik etmek ve biraz zaman kazanmak için,farklı kamera konumlarını test etmiş ve beğendiğim kamera konumunu kaydetmiş,sonra render çıktısındaki çerçeveyi ayarlayacağım,Sahneme siyah bir bindirme ekleyecek güvenli çerçeveyi etkinleştireceğim,kameramın gördüklerini göster, bu özellik için birkaç farklı ön ayarımız var,hızlı bir şekilde aralarında geçiş yapabilir ve en çok olanı bulabilirsiniz,projenize uygun özel bir tane kullanacağım ve,ikiye bir oran ve genişliği ve yüksekliği artıracağım a,proje devam ederken biraz,Daha düşük değerlerde tutuyorum ve son oluşturma için çözünürlüğü artırıyorum,en boy oranı aynı kalacaktır,bazen projeye bağlı olarak kameranın pozlamasını ayarlamanız gerekebilir,değeri daha parlak veya daha koyu yapmak için kullanılır, ancak varsayılan değer,Ben ve muhtemelen sahnede diğer her şeyi söyledikten sonra ayarlayacağım,çok fiziksel kamera hakkında harika bir şey, gerçek bir hayatla aynı şekilde çalışması,fotoğrafçılar tarafından kullanılan fotoğraf makinesi ile aynı pozlama değerleri,iyi isterseniz çeşitli için pozlama değerleri kullanabilirsiniz,ışıklandırma koşulları şimdi çerçeve ayarlandığında,sahnemde bir taslakla çalışarak kolayca yapılabilecek aydınlatmayı ayarlayın,gölge panelin bağlı olduğu tarih ve saati değiştirerek,Farklı ışık ayarları arasında geçiş yaptığım v-ışını Güneş pozisyonunu kontrol etme,ve bu değerlerden en çok hoşlandığım ve Temmuz ayının erken saatlerinde bir sonuç buldum,Tabii ki istediğiniz zaman ayarlayabilirsiniz, böyle yaşayabilirim ama isterseniz,çok güneşli gökyüzü üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak için ışık adımına gidebilirsiniz,asit editöründe ve güneş ışığı ayarlarını değiştirerek,yoğunluk çarpanı Güneş’in parlaklığını etkileyecek ve,varsayılan parlaklık değerini ayarlamak fiziksel bir noktadan doğru,ancak sanatsal amaçlarla ayarlamak istiyorsanız,,Deneme Bunu ayarlardan yapılabilen 1 olarak değiştireceğim veya,doğrudan ışıklar sekmesinde görünür görünür etkileyen çarpan var,Güneş’in boyutu bu, tarafından görüldüğü gibi Güneş diskinin görünümünü içerir,kamera ve yansımaların yanı sıra Güneş’in bulanıklığı daha yüksek,değerleri daha yumuşak gölgeler oluşturacak ve ben düşündüğüm gibi 3 değerini kullanacağım,gökyüzünün görünüşünü değiştirmek istiyorsanız yeterince deneyebilirsiniz,farklı gökyüzü modellerini kullanacakları model,varsayılan olarak çok gökyüzü dokusu oluşturmak Xhosa kedi tüm olarak ayarlanır,en yenisi ve bulanıklık parametresi olduğu için bırakacağım,havadaki toz miktarını belirler ve Güneş ile gökyüzünün rengini etkiler,daha küçük değerler açık mavi bir güneş ve gökyüzü sağlarken, daha büyük değerler,daha turuncu daha sonra ışık değerlerinin rengini etkileyen ozon var,sıfıra yaklaştıkça güneş ışığı sarı, 1’e yakın değerler maviye dönüşür,projenize bağlı olarak bu değerleri deneyebilir veya benim gibi,bu durumda zemini renk bitene kadar değiştirerek varsayılan olarak bırakın,bir gün batımı için ufuk gördüğünüz gri rengi etkiler örneğin,turuncuya ayarla,Benimkini daha koyu mavi renge ayarlayacağım,karışım açısının değiştirilmesi, ufuk çizgisi ile,gökyüzünün daha büyük değerleri, ufukla daha yumuşak bir ufuk çizgisi oluşturur,ofset, örneğin ufuk çizginizi manuel olarak,bina dağlarda olduğunu ben dışında varsayılan olarak her şeyi yaşıyorum,boyut çarpanı ve her şeyin iyi göründüğü renk olacağım,,varlık düzenleyicideki malzeme personeline gidip,Soldaki menüde v-ray ile gelen malzeme kütüphanesini bulacaksınız,Sketchup için şu anda 500’den fazla kullanıma hazır malzememiz var.,farklı klasörlerde ayrılmış tuğla beton cam kumaşlar metaller ve,metaller ile başlayacağım ve bir demir arayacağız,Arama çubuğunu kullanarak malzeme Ön kirişleri bacaya uygulamak istiyorum,Cephe ve doğrama pencereleri ve ben render başlayacak,sağ tıkladığınızda sonucu seçmeyi ve görmeyi kolaylaştırmak için görünüm alanı,istediğiniz malzemeyi seçecek olan seçime uygula,malzeme aynı zamanda otomatik olarak malzemeye ekleyecek,projenizin listesi Oluşturmayı önlemek için öğrenci oluşturma bölgesini etkinleştireceğim,tüm görüntü alanı ve bunun yerine yalnızca bir kısmına odaklanın,gerçek modeli görebilmek için ctrl tuşunu kullanarak kaplama opaklığını düşürebilirsiniz,+ artı işareti veya ctrl – şimdi camı seçeceğim ve aynı şekilde,kütüphaneden basit cam malzemeyi uygulayın tamam sonra,size nasıl malzeme uygulayacağınızı göstereceğim.,tüm katmana somut basit D malzeme ile gideceğim sadece sürükleyip bırakın,malzeme listesine tıklayın ve üzerine sağ tıklayın ve katmana uygula’yı seçin ve,istediğiniz katman,bu yararlıdır, örneğin bir katmanda birçok farklı nesneniz var ve,hepsine aynı malzemeyi atamak istersen başka bir bölge ekleyeceğim,zeminde çalışarak bunu bir bölge çizerken shift tuşunu basılı tutarak yapabilirsiniz,Kütüphane zemin klasörü ben çim bir malzeme seçeceğim görebilirsiniz,desen şu anda çok küçük ve ayarlanması gerekiyor aslında ben istiyorum,Burada neden sonsuz yerine elle çizilmiş zemin düzlemini kullandığımı biliyorum,burada çim gibi dokuların eşleştirilmesi söz konusu olduğunda sonsuz,düzlem en iyi kullanılır basit renkler uygulanır uygulayarak ölçeği,mevcut malzeme çok kolay sadece kroki ups malzeme paneline gidin ve,kütüphaneden bazı materyallerin,adındaki numara sadece bitmap’lere sahip malzemeler bu optimal,örnek için boyutu ama sizin beğeninize ayarlayabilirsiniz ayrıca akılda tutmak,proje madeninizin birimleri santimetreye ayarlanmış, ancak,örneğin inç cinsinden sonuna 200 santimetre yazın ve,buna göre ayarlanacak, sonra akordeon malzemesi oluşturmak istiyorum,binanın panelleri görüntü alanı oluşturmayı durduracağım ve,bu panellere odaklanacak ve yeni bir malzeme,düğmesi sol alt köşede standart bir jenerik malzeme kullanacağım,panel grubuna atayacak,ve uygun şekilde yeniden adlandırın, böylece daha kolay,bunun için tek bir dokum var, ama eğer öyle kullanırsam,varyasyon oluşturmak için tüm panellerde aynı görünecek bir çoklu alt seçeceğim,doku çok çok alt doku birden fazla doku çok fazla dağıtır,Belirtilen kimliklere veya rastgele dağıtıma dayalı tek bir malzeme üzerinden nesne,çünkü benim durumumda dokular yeterli olmalı şu anda siyah çünkü bu,varsayılan renk ancak farklı renklere değiştirebilir veya bunun yerine bir bitmap kullanabilirim,burada dağınıklık için hazırladığım bitmap’i yükleyeceğim ve kopyalayacağım,diğer dokularda kullanın ve ardından geçerli nesne kimliğinden alma kimliğini,render kimliğine göre rastgele,panellerdeki desen çok küçük görünüyordu, böylece dokunun ölçeğini düzeltmek için,tıpkı çim ile yaptığım gibi, eskizlerden boyutu ayarlayacağım,malzeme paneli Ben üç yüzüncü deneyeceğim ki yeterli olacağını düşünüyorum,şimdi çok daha iyi görünüyor ama hepsi çok düzgün görünüyor ayarlayarak düzeltirim,bitmap’lerin her biri görüntünün renk uzayını ekrandan değiştirir,space s RGB’yi özel bir olana dönüştürün ve değeri 0.6 gibi bir değere hafifçe ayarlayın,örneğin, diğerleri için de aynısını yapacağım,ancak daha büyük farkların çok,göze çarpan etkisi, bunların geri kalanıyla birlikte nasıl göründüğünü görelim,Bence son bit eşlem şu anda biraz fazla karanlık.,değeri panelin geri kalanına daha yakın bir şeye değiştirmek tamam sanırım,şimdi daha iyi ama renkte bir fark olmasına rağmen desen kalıyor,Aynı ve dokuyu genişleterek değiştireceğim,yerleşim sunumunun yatay ve dikey ofsetini ayarlayabilirsiniz.,bitmap a küçük değerleriniz ve diğer bitmapler için aynısını yapacağız,Peki belirli bir sayı yok, sadece istediğiniz kadar farklı olanları deneyin,sonuç her zaman geri dönebilir ve daha sonra değiştirebilirsiniz tamam biz neredeyse,ilk yuvada yaptığımda, renk alanını değiştirmediğimi fark edebilirsiniz.,bitmap’in orijinal rengi vardır ve gerisi sadece bir sonraki varyasyonlarıdır,Bu malzemenin yansımalarıyla tekrar çalışacağım, sadece bir tane var,yansımalar haritası ama tüm paneller olduğu gibi kullanırsam,aynı yansıma modeline sahip olacağım,çoklu alt doku kullanın ve aslında değiştireceğim tüm seti kopyalayacağım,her bitmap sadece yansımalar için başka bir görüntü ile ve ben istiyorum,sadece pozisyonunda varyasyon oluştur Gama ekrana geri döneceğim,RGB olarak alan,yansımaların keskinliğini ayarlamak için tüm bunları tekrar,yansıma parlaklığının yanındaki onay kutusunu işaretledikten sonra bitmap’i değiştireceğim,sadece parlaklık için hazırlanmış bir başkasına ve onu yükleyeceğim,bu işlemi daha da hızlı hale getirmek için dört varyasyon da sadece,görüntünün yolunu yerleştirme,tamam sanırım mükemmelliğe hazırım, nasıl göründüklerini göstereceğim,yansımaları render öğe devam etmeden önce ben yapacağım,aynı malzeme darbelere çok sadece çok alt doku yapıştırın ve,bitmap’i yumru için olanla değiştirin, bu daha da fazla ayrıntı ekleyecektir,Dersin genel görünüşü ve materyali elbette bunlar değil,gerekli adımlar ancak aynı veya tekrarlayan bir görünümden kaçınmanıza yardımcı olurlar ve,gerçekten görünür bir döşemeye sahip olmak istiyorsanız adımları tamamen atlayabilirsiniz,Yumruları daha az güçlü hale getirmek için miktarı azaltacağım,bu kursu malzeme üzerine uyguladım kirişlerin arkasındaki duvara,kamera yönünü kilitle, kamerayı Sketchup’ta taşımamı sağlayacak,render için aynı çerçeveyi korurken sahneye cordon uygulayacağım,Kirişlerin arkasındaki duvar ve çatının altındaki elemana beton izin ver,malzeme listesinde bul ve aslında bazı desen tekrarları görüyorum,Ben de boyutunu ayarlamam gerektiğini düşünüyorum. 200 santimetre kullanacağım,render bölgesini devre dışı bırakın ve tüm sahnenin bu aşamada nasıl göründüğüne bakalım,binanın önündeki yere geçelim, düz görünüyor ve,daha fazla gerçekçilik Sketchup korumalı alanını kullanabileceğiniz bazı ayrıntılar oluşturmak iyi bir fikirdir,arazinin bir kısmını modellemek veya başka bir yazılımda modellemek ve içe aktarmak için araçlar,projenizde bu sahne için bir yaklaşım vardı.,ZBrush’ta modellenmiş ve Sketchup’ta içe aktarılmış ancak,sandbox araçlarından faydalanabileceğinizi ve zemini modelleyebileceğinizi söyledi,bunun için doğrudan Sketchup’ta çimenleri birleştiren bir malzeme oluşturmak istiyorum,ve izler için toprak jenerik malzeme ile başlayacağım ve,zemin,o zaman dağınık için nesneye uygulayacağım karışık bir harita kullanacağım,iki doku veya rengin birbirine karışmasını sağlar,şu anda siyah yapıyor çünkü sahip olduğum tek renk bu,onun yerine zaten sahnemde olan bir bitmap’i kullanacağım,dağınıklığı kopyalayıp dokuya yapıştırıyorum,Zemin malzemesinin B’si çimlerin desenini görebiliyorum çünkü nesnem,Böyle durumlarda uygun UV’lere sahip değilsiniz.,v-ışını UV araçları nesneyi sağ tıklayın ve projeksiyon türünü seçin,benim durum gezi planlama projeksiyon dünya doku kullanıldığında çalışacaktır,malzemeler şimdi nesnenin kendisine değil her bir geometri yüzüne yansıtılıyor,desen görünür ancak çok küçük, bu yüzden boyutunu 200’e çıkaracağım,diğer doku için çok daha iyi görünüyorum.,kütüphanedeki başka bir materyali zaten listeme ekledim ve,toprak c01 denilen bitmap’i tekrar kopyalayın ve yerleştirin,zemin malzemesindeki doku yuvasında a elde ettiğim sonuç biraz,şu anda iki doku arasında eşit karışım var çünkü,bunun yerine hızlı bir şekilde zemin için hazırlanmış siyah beyaz bir maske kullanacağım,örneğin korumalı alan kullanıyorsunuz veya hassas bir maske oluşturmak istiyorsanız,kameranızı üstten görünüm anahtarına paralel projeksiyona ayarlayın ve artık,hızlı bir render işlemi yapın veya 2d grafik olarak dışa aktarın ve resmi,bir maske oluşturmak için Photoshop’ta bindirme Kontrol etmek için gölgelendiricime geri döneceğim,maske ölçeğini ve pozisyonunu mevcut malzememden ayrı olarak kullanacağım,planlayıcısı harita ve maske yüklemek bir yolculuk planlayıcısı doku çalışır bir projeksiyon,veya normal yüzeyine bağlı olarak nesne boşluk ekseni boyunca daha fazla doku,gölgeli nesne tüm eksenler için sadece bir görüntü kullanacağım ve,ölçeği ayarlamak muhtemelen daha yüksek bir değere ihtiyacım olacak ama,Hazırladığınız maskenin boyutu zaten nasıl çalıştığını görebilirsiniz.,bitmap’i döndürmek ve konumlandırmak için,dokunun yere yerleşimini ayarlamak için doku yerleştirme sunumu,yüzey bazı testlerden sonra gezi planlayıcısı haritasının doku dönüşümünü kullanacağım,Benim durumumda bu maske için en iyi çalışan değerlerin,haritanın kendisinin mükemmel olması gerekmiyor, ancak yine de,kullandığınız maske ve elde etmek istediğiniz hassasiyet,oluşturma bölgesini görüntüleme ve kaldırma ve hepsinin birlikte nasıl göründüğüne bakalım,Bu aşama için tamam ama 2d doku kullanarak gerçekçi görünümlü çimlere sahip olabilirsiniz,Bu yüzden görünümü iyileştirmek için çok kürk kullanacağım, sadece render zamanı sırasında üretildi,ve aslında sahnede mevcut değil sadece çim için çok kürk kullanabilirsiniz,ama çok adil bir nesne yaratmak için halı veya battaniye gibi diğer bulanık nesneler,Sahneden mesh’i seçeceğim ve akılda tutmak için kürk düğmesine tıklayacağım,oluşturduğunuzda bir grup veya bileşen nesnesine ihtiyacınız vardır.,Varsayılan değerlerle görünüyor Daha hızlı işlemek için bir oluşturma bölgesi kullanacağım ve,onlarla deneyeceğim bıçakları ayarlayarak başla ama,length parametresinin her zaman,inç projelerinizin birimleri başka bir şeye söylese bile,sahne için biraz uzun olduklarını düşünüyorum, bu yüzden uzunluğunu kısaltacağım,sadece biraz H yeterli olmalı şimdi daha küçük bir segmente odaklanalım ve,bıçakların kalınlığı ile çalışabileceğiniz başka bir parametre ayarlayın veya,virajı değiştir ve daha pek çok farklı görünüm elde etmek için benimkini varsayılan olarak yaşıyorum,ve çimlere daha fazla çeşitlilik katacak çünkü şu anda hepsi de görünüyor,Tekdüzen değişmezler, parametrelerin randomizasyonunu artırabilir,gibi Yön uzunluğu kalınlığı ve daha ama bizim sadece ilk iki,biraz dağınık bir görünüm yarat,V refer oluşturulduğunda, nesneye atanan malzemeyi kullanır,uygulandı ancak başka bir şeye değiştirebilirsiniz, sadece malzemeyi etkinleştirin,ve malzeme listenizden herhangi bir materyali seçebilirsiniz.,kütüphaneden çim b adlı başka bir çim malzemesi ekleyeceğim ve,çok sağlam,şimdi izlerdeki çimleri kaldırmam gerekiyor ve bunun için maskeyi kopyalayacağım,İki malzemeyi zemin malzemesinde karıştırdım çünkü zaten,ek ayar yapmak zorunda kalmayacağım yoğunluğa yerleştireceğim,harita kontrol kutusu maskenin siyah alanları bu alanlarda kürk üretilmediği anlamına gelir,ve beyaz renk tam tersi üretilen için yüzde yüz olacağı anlamına gelir,Pekala, parçaları şimdi görebiliyoruz ve genellikle,çim ile daha büyük segment detay sunumu düzeyini etkinleştireceğim,Teori, sahnenin uzak kısımları için geometri için daha az üretecek,kameradan bu ilk yoğunluğunu azaltarak yapılır,iplikçiklerini ve kalınlıklarını arttırmak için sadece,v-ray’ın ayrıntı düzeyini uygulamaya başlayacağı kamera,ayarı zemini segmentler halinde ayırarak sahnenizi optimize etmeye çalışın ve,kameranın gerçekten gördüğü bölgelere kürk uygulayarak,Bu projedeki çimler bazen çalıştıktan sonra,gibi görünen bir sahne ile sonuçlanacak malzemeler,doku yardımcısı örneğin almak istiyorsan bu işe yaramayacak,projenin ekran görüntülerini ve bunları bir sunumda nasıl kullanacağınızı size göstereceğim,ayarlayın ve dokuların Sketchup görünüm penceresinde gösterilmesini sağlayın,Sağ alt kısımda zemin malzemesi ile başlayarak ciltleme sunumunu bulacaksınız,VA ve karşılık gelen gösterim arasında bağlantı veya bağlama sağlar,malzemenin bir dokuya sahip olması durumunda,,görünüm penceresinde bir doku yardımcısına bakın veya otomatik olarak ayarlayın ve,doku yardımcısını görüntülemek istediğiniz doku Sketchup uygulamasında görünecektir,multi multi gibi tüm karmaşık malzemeler için görüntü alanı,ayarlanmış malzeme ve benzeri de dokular ile malzeme ile görünecek,Bu sahnede dağınık partilerindeki bitmap’lerden başka bir,örneğin, iki bit eşlemi birlikte karıştırmak istiyorum.,görünüm görmek bu malzeme çim doku geçmek gerekir,Görünüm penceresinde görmek istediğim bitmap’i otomatik olarak bulmak ve,göz simgesi Pamuk malzeme için aynısını yapacağım sadece kullanılanlardan birini seçin,Bitmap’leri seçin ve farklı bir kullanmak istiyorsanız bir kez daha göz simgesini tıklayın,v-ray malzemesini etkilemeden görünüm için görüntü,doku ciltleme ve çizimin malzeme panelinde bir görüntü seçin,sadece örnek olarak kullanmak istiyorum size karton için haritalardan birini kullanacağım,görünümde görecek, ancak karton malzeme işleniyorsa,Bağlamayı tekrar açacağım gibi düşünüyorum ve sanırım,Doku yardımcısı yerine bitmap olarak bırakacağım, nasıl çalışacağını göstereceğim,sahnenizde ağır geometri ile, örneğin ağaçlar bitki ve mobilya olabilir,yüz binlerce çokgen var ve tekrar önemli ölçüde yavaşladı,ağır modeller söz konusu olduğunda viewport çok proxyler optimize etmek için harika bir yoldur,çünkü geometrinin harici bir ağdan,Çizim zamanı yalnızca geometri Sketchup sahnesinde mevcut değildir ve,kaynak almıyorsanız farklı dosyayı bir tesisle açtım,depodan indirilen modelleri kullanarak ayrı bir yerde test edin,onları modelinize aktarmadan önce,render ve şu anda iki malzeme uygulanmış önemlidir,geometriyi proxy olarak dışa aktarmadan önce malzeme atamak çünkü,daha sonra anlatmak için ihtiyaç duydukları ilgili yüz kimliklerini otomatik olarak oluşturun,v-ışını şimdi hangi malzemelerin atandığı modelin aşamalarına,bu modeli proxy olarak dışa aktar, ancak diyelim ki zaten kopyalarım var,sahnede her birini manuel olarak değiştirebileceğimden kaçınmak için,bunun yerine aşağıdakileri önce bileşeni açın genellikle sahip olacak,içindeki bileşenleri veya bileşenleri içerir ve tüm dahili,Burada ihraç etmeden önce bir yaprak ve bir grup var,sap için her birini patlatacağım sonra hepsini seçeceğim ve yeni bir tane yapacağım,hala bileşen içinde iken grup kullanarak bir proxy olarak ihracat,VR ağ düğmesi olarak dışa aktar düğmesi bir pencere gösterecektir.,vekil vermenin yanı sıra görünüm penceresi sunumunu kontrol etme seçenekleri,Proxy için, VR’ye dönüştürmeden önce bileşeninizi adlandırmak iyi bir fikirdir,bu şekilde sonuçlanan proxy dosyasının ve çok malzemesinin tümü adlandırılacaktır,buna göre önizlemede yüz sayısını azaltacağım.,görünümde proxy’nin önizlemesini göstermek için kullanılacak, ardından,Benim sahnemdeki tüm bitkilerin yerine proxy ile değiştirildiğini görebilirsiniz,varlık editörü bitki için oluşturulan bir malzeme olacak ve iki alt vardır,yer tutucu olarak oluşturulan materyaller ve eğer bunu yaparsak kesinlikle,etrafında proxy kopyalamak bile aynı,varlık düzenleyicisi artık bu proxy’yi iki materyali ile birlikte,bir escapee dosyası olarak kaydederek,Yeni bir dosya açacağım ve yeni kaydettiğim escapee’yi içe aktaracağım,malzeme ve vekil ile ama vermek istiyorsanız unutmayın,bu dosyayı şimdi kullanmış olduğunuz tüm varlıkları sağlamanız gereken birine,önceki dosyaya dönerek proxy’yi bir yüzeye nasıl dağıtacağınızı göstereceğim,ve rasgeleleştirme ekle Sadece bir bitki bırakıp silerim,diğer her şeyi ve ayrıca burada sahip olduğum bir zemin katmanı etkinleştirmek için iki kullanacağım,Sketchup uzantı deposundaki uzantılara ray tracer denir,TomTom spreyi kullanarak yarıçapını ayarlayabilir ve sadece birkaçını tıklayabilirim,yüzeyde birçok kez bitkinin birçok kopyası var ama onlar,hepsi aynı boyut ve yönelim bakmak onları seçeceğim,varlık düzenleyicisi aslında önizleme türünü sınırlayıcı bir kutuya değiştirmeme izin veriyor,,daha kolay görmeniz için proxy’nin önizleme türünü değiştirebilirsiniz.,daha uygun bul ve hepsi seçildikten sonra Chris eski kullanacağım,araçlar ölçek ve burada birden döndürmek Maksimum ölçek biraz azaltacağım,1.3 gibi bir şeye ayarlayın ve maksimum dönüşü 360 olarak değiştirin,şimdi kutular rastgele döndürülüyor ve yeniden boyutlandırılıyor.,benim sahnem için ağaçlara bakacaklar bu yaklaşım kullanılarak yaratıldı,render işlemini hızlandır Çimenleri şu an için devre dışı bırakacağım,proxy veya VRC düğmesi olarak içe aktar özelliğini kullanarak ağaç,sonra sahneme birkaç kopya koyacağım ve nasıl yükleneceğini göstereceğim render,İlk proxy altından bahsettiğim gibi malzemeler çam ağaçlarını katlıyor,malzemeler, yalnızca her birinin,biri uygulanır ve göreceğiniz gerçek olanları yeniden uygulama işlemidir,ilk başta farklı renklerde oluşturulduklarından proxy dosyaları tutmaz,ilkini kahverengi malzeme ile değiştireceğim.,ikinci sunumda çamın gövdesi için sahip olduğum malzemeyi seçeceğim,İğneler ve sonuncusunda çam kozalakları için biraz zaman kazanmak için zaten,tüm ağaçları sahneme yerleştirdim, böylece bunu silip katmanı göstereceğim,Orman olarak adlandırılanların hepsi, az önce kullandığım malzemelere sahip vekiller.,Onları göremesem de kameranın arkasında nasıl ağaçlar olduğumu fark et,çerçevede görünen gölgeleri atın ve daha ilginç bir görünüm oluşturun,aynı şekilde bazı çam kozalakları sona erer ve uzaylılar,proxy iki uzantıları kullanarak dağınık ve rasgele ve ben biliyorum ki,şu anda eksik olan bir bitki var burada görebilirsiniz,Proxy bulunamadı bir ünlem işareti var ama durumunda,çok sayıda varlığa sahip daha büyük bir sahne ne olduğunu izlemek zor olabilir,böylece sahnedeki varlıkları yönetmenin daha kolay bir yolu,uzantıları v-ray dosya yolu editörü tüm vekilleri bulacaksınız VR sahneleri bitmapler,Şu anda projenizde kullanılan IES dosyası ve eksik bir şey göreceksiniz,Buradan bir Kızıl Meydan hızlı bir şekilde Varlığı tekrar gönderebilirim, bu size çok yardımcı olabilir,örneğin, bazı varlıklar farklı bir yere taşındıysa tamam değiştireceğim,görüntünün nasıl göründüğünü görmek için çimlerin üzerine geri dönün,Sanırım şimdi biraz karanlık, bu yüzden kameraların poz değerini 13’e ayarlayacağım,ve açık gökyüzü yerine bulutlara sahip olmak istiyorum, böylece gökyüzünü,HDR gözü, ortam açılır menüsünü açacağım ve denetleyici kutusunda I,Gökyüzü yüklü olsun Geçerli ışığı gökyüzünden korumak ve kullanmak istiyorum,HDR gözü sadece arka plan olarak kullanacağım ortam geçersiz kılma,sağ tıklayın kopya gökyüzü GI ışıklık etkinleştirmek ve gökyüzü,karşılık gelen denetleyici kutusu şimdi gökyüzü arka plan devre dışı bırakırsanız,v-ray seçilen koyu rengi kullanacak, ancak sahnemdeki ışık kalacak,aynı rengi başka bir şeye değiştirebilir veya,bir doku seçin ve seçtiğiniz HDR yüklemek için bitmap seçin,kerothi Bulutlarım yok, yani dokuyu düzeltmem gerekiyor,kullandığım HDR yerleşimi bu yüzden doku yerleşiminde 360 ​​resim,türü seç Ortam küresel eşlemesini seçmeliyim şimdi döneceğim,Sonucu beğenene kadar yatay olarak yerleştirmeyi seviyorum ama bulutlar görünüyor,çok karanlık yani çarpanı artırmam gerekiyor ve genel olarak,sonuç Biraz yapmak için pozlama değerini biraz daha ayarlayacağım,daha parlak ve 12’ye ayarlayacağım,tamam neredeyse bitti için ayarlamadan önce ayarlamak istediğim birkaç şey var,son render Hacimsel olarak sahneye biraz derinlik katmak istiyorum,çevre Anteni simüle eden Aero perspektifini kullanacağım,perspektif atmosferik etkisi tüm nesneleri görüntüleme,Dünya atmosferine olan uzaklık, etki sise veya pusa benzer,Güneşten ve gökyüzünden ışık saçılımını simüle eder.,varsayılan ayarları hesaplamak ile başlayacağım sahnem için çok güçlü,kameradan ne kadar uzak olduğunu kontrol eden görünürlük aralığını ayarlama,Hava perspektifi görünür 12.000 daha düşük değerle deneyeceğim,daha yakın ve daha büyük yükseklik kontrolleri etkisini azaltacaktır,Bu etki görünür olacak 30’u deneyeceğim ve nasıl göründüğüne bakacağım,Görünürlük aralığının daha küçük bir değer olabileceğini düşünüyorum,Tamam, farklı görünüm ve atmosfer yaratmak için rengini de değiştirebilirsiniz,İzole efekti görmek için mavi bir renk tonu ekleyeceğim size atmosferi göstereceğim,son oluşturma ayarlarına geçmeden önce oluşturma öğesi var,ayarlamak istediğim küçük bir detay benim için çok fark edilmeyebilir,Projeyi başlangıçta yapabilirsiniz ancak daha yüksek bir değere sahip olduğunuz bazı durumlarda kullanılabilir.,oluşturma yaparsanız, oluşturma sırasında dikey çizgileri ayarlarsanız,kamera efektleri efektler dikey eğim iki nokta elde etmek için kullanılabilir,perspektif efekti veya projem için bence dikey çizgileri ayarlama a,daha küçük bir değer daha iyi çalışacaktır şimdi her şey ayarlandığında size göstereceğim,önce son oluşturma ayarlarını nasıl değiştirebilirim,çözünürlüğü 2000’e getirdikten sonra etkileşimli oluşturmayı devre dışı bırakacağım ve,kaliteli kaydırıcı yüksek veya çok yüksek sonra kompozit yapmak istiyorsanız,görüntü oluşturulur, oluşturma öğeleri ekleyebilirsiniz ve,daha da hızlı sonuçlar için bulut hizmetini test edebilirsiniz.,şu anda sınırlı bir süre için daha iyi üçte olanlar için harika bir çözüm,aynı anda çok sayıda projeniz veya çok sıkı son teslim tarihleriniz,başka bir şey ve en iyisi üzerinde çalışmaya devam ederken çok kısa sürede render,bölüm, tıpkı sizin,üretim render için sahne sadece bulut düğmesini seçin ve çok irade,gerisini halledin, sahnenizi analiz edip hepsini yükleyecek,bu sayfadaki varlıklar farklı oluşturabilirsiniz,her proje için klasörleri isterseniz işin adını değiştirebilir veya,çözünürlük ve tarayıcınızda bulutta görüntülenmek üzere gönderildi,render duraklatmasının ilerlemesini takip edebilir, iptal edebilir veya bir önizleme görebilirsiniz,doğrudan tarayıcıda aynı anda 50 iş yapabilir ve takip edebilirsiniz,bunları kuyruk menüsünde nasıl yapılır ve sık sorulan sayfalar vardır.,herhangi bir cihazdaki işlerin ilerlemesini takip edebileceğimiz ek bilgiler,bir render işi tamamlandığında dizüstü bilgisayar telefonu veya tablet,bildirim al,Bu görüntüyü zaten oluşturdum ve size nasıl renk yapabileceğinizi göstereceğim,Doğrudan çerçeve arabelleğindeki düzeltmeler, bunları daha sonra kullanmak üzere kaydeder ve içe aktarır,Photoshop’ta, içindeki geçmişi etkinleştirerek başlayacağım,yakın zamanda oluşturulan görüntülerin bir listesini saklayabilen ve geçiş yapabilen çerçeve arabelleği,bir klasör yolunu belirtmeniz için bunları yapın veya karşılaştırın,tarihin nerede saklanacağı,şu anda geçmiş klasörümde bulut görüntüsünde işlenmiş olarak kalıyorum,sadece dosyaları VR görüntü formatı olarak yükleyip saklayabileceğini unutmayın.,yerel v-ray formatı çerçeve arabelleği ile açılabilir,render öğelerini depolar ve render işlemine renk düzeltmeleri uygulayabilirsiniz,tabii ki resminizi doğrudan çerçeve arabelleğinden kaydedebilir ve,sadece görüntüyü değil aynı zamanda,ayrı dosyalardaki oluşturma öğeleri yalnızca simgeye basılı tutun ve kaydet’i seçin,tüm görüntü kanalları tekrar istediğiniz formatı seçer.,dosyalar da render render ayarları kaydetmek için başka bir yolu var,çıktısı, görüntü kaydetme sunumunu etkinleştirebilir ve,oluşturma tamamlandıktan sonra dosyalarınızın kaydedilmesini istiyorsanız,,biçimler arasında bu, her tür üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar.,sıkıştırma ve kanal başına daha yüksek bir bit derinliği,,eserleri görmeye başlamadan önce renkleri ve tonları itmek ve çekmek için daha fazla alan,imajınızda bu, kompozisyonda çok daha fazlasına sahip olduğunuz anlamına gelir,hangi formatı kullanmanız gerektiğini destekleyen bir format kullanma esnekliği,kişisel tercih en popüler formatlardan biri JPEG dosya formatıdır,ne yazık ki bir JPEG görüntüsü her kaydedildiğinde,,JPEG kullanarak bit derinliğinizi 8 bit PNG ile sınırlandırıyorsunuz,form bir HDR değil ama destekleyebilir,16 bitlik resimlere de TIFF dosyaları var ve hem HDR’mizi hem de,kanal başına 32 bite kadar destek EXR formatının başka bir harika özelliği,birden fazla render geçişini tek bir görüntü dizisine gömebilmenizdir.,projem her şeyi ayrı bir EXR dosyası olarak kaydettim çünkü Photoshop,tek kanallı IX ARS ve photoshop’a geçmeden önce,Doğrudan çerçeve arabelleğinde oluşturmaya bazı renk düzeltmeleri yapacağım,renk düzeltme türünü etkinleştirin, sadece adın yanındaki onay kutusunu tıklayın,eğer isterseniz pozlamayı ayarlayabilirseniz yanabilir miyim,görüntünüzdeki aşırı pozlanmış alanların yanı sıra, sonraki kontrastınızı da artırın,daha yüksek değerlerin görüntüyü daha sıcak ve daha düşük değerleri yapacak renk dengesi,daha soğuk benimkini 7600’de bırakacağım Renk tonunu ve doygunluğu biraz ayarlayacağım,sonucu beğenmemeniz durumunda,,kategori renk dengesi gölgelerin orta tonlarını ayrı ayrı ayarlamanızı sağlar,ve vurguları ya da hepsini birlikte gölgelere biraz sıcaklık ekleyeceğim,ve orta tonlar ve vurguları biraz daha soğuk hale getireceğim.,eğriyi kullanarak kontrast,ve bittikten sonra Global’in menüsünden renk düzeltmelerini kaydedebilirim,bu renk düzeltmesini çerçeve arabelleğinde kullanmak istiyorsanız,,VCC GLB dosyası olarak kaydetmeniz gerekiyor, ancak Photoshop’ta kullanmak istiyorsanız,Dosyayı veya küp biçimini yüklemek için türü değiştirmeliyim.,Burada bu küp dosyasını Photoshop’a nasıl yükleyeceğimizi görelim.,render şu anda olduğu gibi kullanabilirsiniz, ancak daha fazlasına sahip olmak istiyorsanız,Kompozisyonda kontrol oluşturmak için gerekli render elemanlarını yükleyebilirsiniz.,Güzellik RGB geçmek benim durumumda arka plan aydınlatma yansımaları var,atmosfer speküler kırılmaları ve GI hepsini seçer ve karışımı değiştirir,modu normalden lineer dodge’a ekleyin.,Yük 3d yük üzerinde bir renk arama yeni ayarlamalar katman tıklayın oluşturacağım,ve yüklenen dosyayı seçerek başlangıç ​​noktası olarak kaydedildim,bazı ek öğeler için pozlama katmanı ekledim pozlama,ayarlama katmanı 2 ve dolayısıyla genel yansıtma ve,perde malzemesini aynı şekilde ayarladım arka planı arttırdım,atmosferin gücü ve daha iyi eşleşmesi için fotoğraf filtresi eklendi,kırılma için gökyüzüne maruz kalma ayar katmanı ve ben bu şekilde,render öğeleri vermek kullanarak kompozisyon gördüğünüz gibi son görüntü var,imajınız üzerinde çok fazla esneklik ve kontrol sağlıyorsunuz.,bu web semineri katıldığınız için çok teşekkür ederim umarım faydalı bulursunuz,çeşitli yeni özellikleri denemek ve bunların nasıl olduğunu görmek için 30 günlük ücretsiz deneme sürümünü indirebilir,hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız iş akışınıza uyun,son güncellemeler ve sürümler web sayfamızı ziyaret edin,Kev’s group comm farklı hakkında daha detaylı bilgi bulabilirsiniz,özellikleri ve resmi dokümantasyon sitemizde nasıl çalıştıkları,Kaos grubu sakin ve YouTube kanal inek grubu TV’mizi kontrol etmeyi unutmayın,Sketchup için v-ray ve daha pek çok öğretici bulabilirsiniz.,Bu deneyimin bir parçası olduğunuz için teşekkürler bir dahaki sefere görüşürüz

Bu Eğitim İlginizi Çekebilir  Gerçekçi Render Nasıl Oluşturulur ?
Bu videoyu beğendiniz mi?
"Hayır, Teşekkürler. Lütfen Kutuyu Kapatın!"