SketchUp için V-Ray Next – Türkçe Açıklamalı Giriş00:00

  • 514
Published on 23 Mart 2020

Sketchup Hızlı Eğitim Videosu için V-Ray Next’e Hoş Geldiniz.Bu eğitimde temel kavramlar tanıtılacaktır.Ve hemen üretime geçtiğiniz yeni kullanıcı arayüzüyle tanışın.Vray Next’i kurduğunuzda Yeni bir araç çubuğu arayüzü görünecek,Araç çubuğundaki en önemli V-Ray araçlarını sunar ve varlık düzenleyicisini içerir.Oluştur düğmesi etkileşimli oluşturma düğmesi,Ve görüntü alanı oluşturma,Kısa VFB için V-Ray Çerçeve Tamponu da vardır,Görüntü oluşturma sonuçlarını gösteren bir penceredir,Renk düzeltme gibi diğer özellikleri kontrol etmenizi sağlar,Yanında bir aydınlatma araç çubuğu var,V-Ray ışıklarını oluşturmanıza ve sahnenize yerleştirmenize olanak tanır,Sağdaki geometri araç çubuğu,V-Ray geometrisine erişmenizi sağlar,Sonsuz Zemin Proxy ve Kürk,Sonunda V-Ray Yardımcı Programları,Hareketli malzemeler gibi özel işlemleri gerçekleştirmenizi sağlar,Doku yerleşimini değiştirme,Varlık düzenleyicisini aç,V-Ray simgesine tıklayarak,Varlık düzenleyicisini V-Ray Komuta Merkezi olarak düşünebilirsiniz,Burada malzeme ışıkları gibi her şeyi yönetebilirsiniz,İşleme ayarları, oluşturma öğeleri vb.,En baştan başlayalım,Sahne editörleri beş kategoriye ayrılır,Sahnenizdeki farklı varlıklara göre sınıflandırıldı,Malzeme ışık geometrisi oluşturma elemanları ve dokular gibi,Sağ tarafta görüntü oluşturma ayarları var,Görüntü çözünürlüğü gibi görüntü oluşturma seçeneklerini denetleme,Ayrıca oluşturma düğmeleri ve açılır menüler de vardır,Etkileşimli oluşturma bulut oluşturmayı kullanmanızı sağlar,Ve vrscene dosyalarını çıktılamak için seçenekler,İlk ayarlara tıklayın,Sunumu oluşturan ilk parametre,CPU kullanmayı seçebileceğimiz motor,Ya da görüntüyü oluşturmak için GPU,Çünkü hesap makinemde güçlü bir GPU var,Daha iyi oluşturma performansı için GPU oluşturmayı kullanacağım,Genellikle karar vermeniz gereken ilk şey budur,Yeni bir projeye başladığınızda,Bazı V-Ray işlevleri yalnızca CPU veya GPU’yu desteklediğinden,Sonraki etkileşimli oluşturmaya başlayın,Sahneyi oluşturduğumuzda,Sahne değişikliklerinde gerçek zamanlı değişiklikler alın,Geometri malzeme aydınlatması vb., Oluşturmayı etkileyen faktörler,Oluştur düğmesine basın,VFB’de oluşturma sonuçlarını görüntüleme,Etkileşimli oluşturma, size genel oluşturma hissi verir,Çünkü sahneyi ayarlamak kolay,Aynı zamanda, parametre değişikliğinin oluşturmayı nasıl etkilediğini gözlemleyin,Etkileşimli oluşturma hızlı,Bu öğreticiyi sunarken her adıma hızlı tepki verin,Bu iş akışı için değerli bir araçtır,Gördüğünüz gibi,Projede aydınlatma ve malzemeler belirlenmiştir,Yapılacak ilk şey,Evin Doğru Açısını Bulmak,Kamera açısını tatmin olana kadar ayarlayın,Gördüğünüz gibi tüm değişiklikler gerçek zamanlı olarak VFB’de güncellendi,Bize hızlı bir önizleme verin,Etkileşimli oluşturma sayesinde,Ve V-Ray Next GPU’nun hızlı sunumu,Bence bu açı,Kamera açısından memnun olduğunuzda,+ Düğmesine basabilir veya sahne düğmesi ekleyebilir,Taslak sahnesine ekle,Sahne düzenleyicideki çıktı ayarları,Lütfen Güvenli Çerçeveyi kontrol edin,Bu şekilde görüntü alanında gerçek oluşturulan görüntü aralığını ve ölçeğini görebilirsiniz,Çünkü sahnenin açısını önceden kurtardım,Sahne açısına geçmek için çift tıklamak istiyorum,Sahnedeki bazı malzemelerden pek memnun değilim,Malzemenin nasıl değiştirileceğini görün,Sıva malzemesine bakalım,Bu malzeme evin duvarına uygulanır,İlk önce duvarın geometrisini seçin,Ardından öğe düzenleyicisinin üzerindeki ilk kategoriye gidin,Bu malzeme kategorisi,Burada sahneye atanmış malzemeleri görebilirsiniz,Arama kutusuna sıva yazın,Duvara Stucco_F01_15cm uygulamak istiyorum,Seçimi uygulamak için seçime sağ tıklayın,hemen,Etkileşimli oluşturma sayesinde güncellenmiş malzemeleri VFB’de görün,Sonra malzemeyi yere uygulayın,Daha gerçekçi çim üretin,Çünkü bu sadece yeşil bir yer,Arama kutusunu temizle,Sağ taraftaki açılır menüyü genişletin,Yeni varlıklar oluşturma seçenekleri var,600 malzeme ile kullanıma hazır materyal kütüphanesi,Açılır menüyü tıklatırsanız,Bu malzemeler iyi sınıflandırılmıştır,Kategoriler,Çünkü çimen yaratmak istiyorum,Grass_e_200cm bulmak için lütfen yer kategorisine gidin,Ve projeye sürükleyin,Varlık listesine sürükleyin,Çim yüzeyini seçin,Projedeki çim malzemesine tıklayın,Seçim seçilen nesnelere uygulandı,Etkileşimli önizleme tekrar hemen güncellenir,Hızlı bir şekilde genel bir render kavramına sahip olmanızı sağlar,Gördüğünüz gibi çimen doğru boyutta değil,Bunu düzeltmek kolaydır,Sketchup’ta malzeme paneli,Doku boyutunu değiştirmek için buradaki Düzenle sekmesini seçin,Hangi boyutun doğru olduğunu nasıl öğrenebilirim?,V-Ray’in malzeme kütüphanesine dikkat ederseniz İleri,Addaki boyut eki,Örnek olarak çim malzemelerini alın,Doğru boyut 200 cm,Aşağıdaki doku boyutu parametresine 200 cm girilebilir,Şimdi etkileşimli oluşturmada doğru çim boyutunu görüyorsunuz,Soldaki açılır menüyü kapatın,Aydınlatmaya geçiliyor,Varlık düzenleyicisinin üst kısmında,Ampul simgesine bakın ve ışık kategorisine tıklayın,Gördüğünüz gibi önceden belirlenmiş koşullar altında güneş ışığı var,Bunun Sketchup’ın gölge sistemine bir bağlantısı var,Böylece anı kolayca değiştirebiliriz,Gölge anını değiştirmek için buraya tıklıyorum,Farklı güneş pozisyonları sunmak için farklı ayarlamalar kullanın,Farklı duyguları ifade etmek için görüntünün atmosferini kolayca değiştirebilir,İstediğiniz aydınlatmayı bulmak istediğiniz anı ayarlayabilirsiniz,Aşağıdaki sahneme tıklayın,Çünkü daha önce memnun olduğum sahneyi kurtardım,Gördüğünüz gibi,Bu güneşli açı güzel ağaç gölgeleri getiriyor,Sahneye derinlik eklendi,Sonraki adım,Geometri kategorisini girin,Varlık listesinde iki V-Ray Proxy yükledim,Geometri sekmesine tıklarsak,Oluşturmamız için birden fazla V-Ray geometrisi var,Sonsuz V-Ray düzlemi içerir,Ağır geometri için proxy,V-Ray Clipper ve V-Ray Fur,Gerçekçi çim üretebilir,V-Ray araç çubuğundaki Geometri aracı da aynı seçeneklere sahiptir,Çim hala seçili,Geometri araç çubuğundan V-Ray Fur özelliklerini kullanma,Gördüğünüz gibi saçlar hemen varlık editöründe görünür,Avantajı,Çim yüzey dokusunu kullanacak,Daha önce uyguladığımız çim malzemesidir.,Etkileşimli oluşturmada,Bir sürü ot görüyorsun,Çim daha gerçekçi görünüyor,Kürk Seçin,Ayarlamak için sağdaki açılır menüyü genişletin,İlk ayarı bulun,Miktarı 1.2 olarak değiştir,Çim yoğunluğunu artırın,Çimleri daha gerçekçi hale getirin,V-Ray Fur’un geometriye atanması gerektiğini unutmayın,Veya geometri bileşenleri,V-Ray Fur yüzeye atanırsa çalışmaz,Eleman kategorisini oluşturmak için,Buraya farklı oluşturma öğeleri ekleyebilirsiniz,Post prodüksiyon için kullanılabilir,Tekrar sağ tıklayın,Oluşturulan öğelerin tam listesine bakın,Birçoğu, post-proses süreçleri için nesnelerin ekranlamasını ayarlamak için uygundur,Doğru oluşturma öğesini kullanın,Son oluşturulan görüntüyü bile yeniden oluşturabilirsiniz,Her nesne için renk düzeltme,İhtiyaçlarınıza uygun,Son olarak beşinci kategori doku,Projeniz için dokuları veya haritaları burada listeleyin,Gökyüzü doku,Eğer tıklarsak,Gökyüzü dokusunu ayarlayabiliriz,Ardından oluşturma ayrıntılarını ayarlayın,Temel görüntü oluşturma moduna ek olarak,Kamera çıkış çözünürlüğü ortamı gibi önemli parametreler de vardır.,Ör. İmajım,Biraz fazla karanlık,Bu yüzden kamera sunumuna gidin,Daha parlak hale getirmek için ayarlanabilir pozlama değeri ayar kaydırıcısı,Yüksek pozlama değerleri görüntüyü koyulaştırır,Düşük pozlama değerine sahip daha parlak görüntü,Bence 13 iyi çalışıyor,Düzeltmek istediğim bir sonraki şey perspektif,Bulmuş olabilirsiniz,Geçerli dikey çizgi mükemmel dikey değil,Kamera efektleri sunumundaki hataları düzeltmek için,Dikey eğimi doğru perspektife ayarlayın,Bu örnekte,Dikey eğimi 0,16’ya ayarlamak yeterince iyi,Şimdi görüntünün en boy oranını da değiştirmek istiyorum,Render çıktı ayarlarında,En boy oranı açılır menüsünü tıklatırsam,Çeşitli varsayılan en boy oranı seçeneklerini bulabilirsiniz,Bu durumda, özelleştirmeyi seçiyorum,En / boy oranının kilidini açmak için çubuk simgesine tıklayın,Uzunluk ve genişlik değerlerini serbestçe ayarlamak için,Şimdi herhangi bir uzunluk ve genişlik değeri girebilirim,Örn. 900 X 450,Ve en boy oranı otomatik olarak,Yeni uzunluk ve genişlik değerleriyle tanışın,VFB’yi de genişlettim, böylece tüm görüntü önizlemesini görebiliriz,Yeni en boy oranı değerleri,Şimdi son işleme için hazır,Etkileşimli oluşturmayı durdur,Ayarları üretime geçirin,Etkileşimli oluşturma modunu kapatma,Kalite ayarlarını seçin,Bu sahne kullanım için uygundur-yüksek kalite,Ayrıca çubuk simgesine tıklayın,En boy oranını kilitle,Görüntünün çözünürlüğünü,2000 X 900,Her şey ayarlandıktan sonra,Üretim düzeyinde renderleme mümkündür,Oluşturma işlemi tamamlandığında sonuçları kontrol edin,Sıva malzemesinin detaylarının biraz fazla pozlandığını görüyorum,Güneş parladığında çok beyaz olur, özellikle sol yarısında,Çünkü ışığı ayarlamak istemiyorum ve yeniden render etmek istemiyorum,Bu küçük sorunu düzeltmek için,Bu sorunu çözmek için renk düzeltmesini kullanabiliriz,VFB’de sağ,VFB’nin sol alt tarafındaki renk düzeltme simgesine basarsak,Renk düzeltme arayüzü açılacak,Pozlama ayar seçeneğini işaretleyin,Parametreleri açmak için tıklayın,Burada, siz tatmin olana kadar Vurgulama Yanması kaydırıcısını indirirsiniz,Bu, görüntünün vurguları için pozlama değerini ayarlar,Aşırı kullanmamaya dikkat edin,Çünkü bir dereceye kadar görüntünün çok donuk görünmesini sağlıyor,Son önemli adım,Disk simgesine tıklamayı unutmayın,Görüntüleri VFB’den sabit diske kaydedin,Gördüğünüz gibi,Taslak planlama için V-Ray,İş akışını sorunsuz hale getirin,Size sezgi veren güçlü kontrol,Oluşturma sonuçlarını hızlı bir şekilde üretin,V-Ray ayrıca görüntüye ince ayar yapmak için çok sayıda seçenek sunar,Eğiticinin bir sonraki bölümünü izlemek için tamam

Bu Eğitim İlginizi Çekebilir  Vray Kaplama
Bu videoyu beğendiniz mi?
"Hayır, Teşekkürler. Lütfen Kutuyu Kapatın!"