Bu ders serisi Dünya üzerinde vray konusunda kendini kanıtlamış nomeradona isimli sanatçının sketchup vray temel öğretici ders serisinin Türkçeye uyarlanmış halidir.

Ve bu kaynak birçok kişi için gerçekten faydalı bilgiler ile donatılmıştır.

Lütfen bu ders serisi sonunda öğrediklerinizi uygulayınız.

Çeviriyi Yapan Ahmet Suat Türk Arkadaşımıza Teşekkür ediyoruz.
--------------------------------------------------------------------------------------

1. Sketchup Dosya
Bir önceki eğitim alıştırmasında kullandığım sketchup dosyası. Bu modellemede sevmediğim bir şey keskin köşeler.




2. Köşe Yuvarlaması

Deneyimlerime göre, yuvarlanmış köşeler daha güzel görünür. Ben Fredonun round corner Pluginini kullanırım. Bu scripti kullanmak istiyorsanız Libfredonun son sürümünü yüklediğinize emin olun.



3. Sketchup Doku

İşte çalışacağımız sketchup ekranı. Dikkat ederseniz sephanın köşeleri yuvarlandım ve sketchup texturedan yeni materyaller ekledim.



4. Override materyalin etkisi

Cam için, vraycleanglass materyalini yükleyin.Bu hazır vismat dosyasıdır ve vismat materyallerinden indirebilirsiniz veya kendiniz hazırlayabilirsiniz.



Eğer materyalin overeffected materyaleden etkilenmesini istemiyorsanız, ‘’Effectedby Override materials’’ kutusundaki işareti kaldırın. Bu sayede, clearglass materyali haricindeki diğer tüm

materyaller overridedan etkilenecektir.

NOTE: vraymateryal editörde seçilen bir materyal , aynı zamanda sketchupmateryalde'deseçilmiş olur. Eğer hızlı bir şekilde materyal atamak istiyorsanız, vray materyal editörde materyal

atamasından kaçınınız (çok yavaş) ,bunun yerine sketchup paint bucket aracını kullanarak materyal atayınız.(daha hızlı). Aşağıdaki görsele bakınız.



5.Şimdi vray options'u açın, ve default ayarların yüklendiğinden emin olun. Eğer değilseniz sadece load / defaults işaretine tıklayın.



6.Clayrender

Ben her zaman renderlarımı, clayrenderı kullanarak başlarım. Vray seçilmiş override materyal rengi ile renderınızı alacaktır. Clay renderı kullanmanın ,daha hızlı ve kolayca lekeleri görebileceğiniz gibi avantajları vardır.

Clayrender almak ıcın, vrayoptionsı acın ve globalswitches kutusuna tıklayın. Override materialsı işaretleyin. İsterseniz override materyal renginide değiştirebilirsiniz.

NOTE: yukarıda cleanglass materyalinin override materyalden etkilenmemesi için tik işaretini kaldırmıştık. Bunun anlamı vrayclearglass materyali hariç bütün materyallere override uygulayacatır.

Rendırımız aşağıdaki gibi olacaktır. Override rengi , pencerenin camına atadığımız cleanglass materyali hariç diğer materyallere atandı. Eğer cleanglass materyalinde

Effectedby Override material kutusundaki işareti kaldırmamış olsaydık, cam da transparanlığını kaldırdığı için hersey siyah olacaktı.Dikkat ettiyseniz güneş ışınları odayı tam aydınlatmıyor.bunun

hakkında sonra konuşacağız.Aşağıdaki görsele bakınız.





7.Gölge etkisi

Sırayla gölgenin görünmesi ve cam materyalden geçmesi için affect shadow u işaretlemeliyiz.Eğer aydınlatma da fog renginin etkisinide görmek istiyorsanız affect alphayı işaretleyiniz.

İşte Gölge etkisiyle birlikte görünen rendırımız. Dikkat ettiyseniz gölegelerin kenarları cok keskin.





8.Yumuşak gölgeler

Yumuşak kenarlı gölgeler keskin kenarlı gölgelere göre daha gerçekçi görünür. Sırasıyla bunu yapmak için enviroment sekmesini açın. Ve GI colorın sağındaki M harfine tıklayın.
M harfine tıkladığımızda yeni bir kutucuk açılacaktır.Dikkat ettiyseniz defaults ayarlarda textsky yüklü. Yumuşak gölgeler elde etmek için, güneşin size değerini arttırmalıyız. Güneşin size değerini 1 den 6 ya yüklseltin. Ben her zaman 2.5-3.5 degerleri arasında bi değer kullanırım. Etkiyi daha iyi görmek için bu öğretide 6 degerini kullanıcaz. Daha pürüzsüz gölgeler elde etmek için subdivision multiler değerini arttırmalıyız.Bu öğreticide değeri 16 yaptım.Yumuşak ama render zamanını arttırdığını unutmayın.





9. Vray rectangularlight eklenmesi

Odaya giren ışığın yeterli değil ve bazı kullanıcılar bu nedenle ilk güneşin şiddetini arttırır. Bunu yapılmasını önermiyorum çünkü güneş şiddetinin artırılması ışık patlamalarına neden olur.bunun yerine pencerenin dışına invisible rectangularlight eklenmesini tavsiye ederim.

Vrayrectangular light işaretine tıklayın.



Pencereyle aynı boyutta rectangular ışık oluşturun sonra bunu pencereden10-15 cm uzaklaştırın. Tek yönlü rectangular aydınlatma yapıyorsanız ışıklı tarafının odanın içine doğru aydınlatma yaptığından emin olun. Şimdi intensityi 30 yapın ve invisible kutucuğunu işaretleyin. Işık odanın içini aydınlatacak ama kamerada gözükmeyecek.



Vrayrectangularlight ve sunlightın birlikte kullanımıyla alınmış render. Dikkat ettiyseniz sahnemize daha fazla ışık nüfuz etti ve duvar ve tavanda daha az noise oluştu. Rectangularlight kullandığımız halde sahnemizde halen noislerbulunmakta.bunula ilgili bir sonraki derste konusucaz.


9.Noiselerin düzeltilmesi

Şimdi imagesample sekmesini açın vre adaptive dmc kutusunun altındaki colortreshold parametresine gidin. Default ayardaki 0.01 olan değeri 0.005 olarak değiştirin.
Dikkat ederseniz noisler daha az ama render süresi arttı. Colortresholdun 0.001 ayarı daha iyi ama render süresi daha uzun.Şimdide override materyalsiz renderımız görelim.
Bu bölüm için bu kadar yeter.