Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 279

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 86

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 129

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 130

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 131

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 132

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 17

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 18

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 19

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 20

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 21

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 22

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 23

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 24

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 25

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo.php on line 26

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo.php on line 17

Strict Standards: Non-static method vBSEO_Storage::path() should not be called statically in /home/sketchup/public_html/forum/vbseo/includes/functions_vbseo_url.php on line 359
3d programa başlangiç rehberi
+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 3d programa başlangiç rehberi

  1. #1
    Admin admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27.01.2012
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    2.820
    Program
    Sketchup2014 PRO
    Render Motoru
    Vray 2.0
    Düzey
    Üst

    3d programa başlangiç rehberi

    Herseyden önce orta derecede ingilizceniz olması gereklidir. Bu sadece 3d programlar için degil,bilgisayar üzerinden yaptıgınız her çalışma için geçerlidir.

    Ama zorunluluk olmasını engellemek adına her programda kullanılan değerler ve komutlar aynı olduğundan dolayı herhangi ingilizce sözlük veya çevirici sizin işinizi görecektir.Genelde 3D PROGRAMIN temelinde kullanıcının hislerine ve geliştirmesine bağlı olarak tasarlanmıştır.

    Aynı zaman da Her geçen gün türkçe dökümanlar artsada, en temiz, en rahat anlaşılır, en doğru bilgiyi ingilizce olarak internette bulabilirsiniz.

    Youtube ve Google , her türlü program için yüzlerce tutorial (ders) sunumları barındırmaktadır. Ne var ki bu tutoriallar biraz karmaşık ve takip etmesi zordur. Bu yüzden sizlere tavsiyem adım adım sabırla ilerlemektir.



    Bir 3D dersi izlerken sizde programı açarak sizlerde yapılanları yapmaya çalışın,genel olarak yavaş ve sabırla ilerlenmesi gereken bir yoldur ama sağlam ve en akılda kalıcı yöntem budur.

    Program öğrenmeye başlarken , önceden yapılmış tasarımlardan ve görsellerden uzak durmak sizin programın temelleri öğrenmeye başlarken hevesinizin kırılmasının önüne geçecektir.Sizin burdaki amacınız programın temellerini öğrenmektir.

    Araştırmacımısınız ?
    Sabırlımısınız ?
    Kafaniza koydugunuz şeyi yapar mısınız?
    Kafanızdaki tasarımları hayat geçirmek için haftaları ve ayları verebilirmisiniz ?

    Cevabınız evet ise makaleyi okumaya devam edin, eğer hayır ise aşağıdaki resme bakınız.



    3 BOYUTLU programları öğrenmede bir problemle karşılaştığınız da, yada çözemediğiniz bir durum oldugunda yardim isterken, detaylı açıklamaya dikkat edin. Bu sayede hem hızlı, hemde net cevap alırsınız. "acil,yardım, öldüm,kaldım" gibi mesajlar sizi hiç bir yere götürmez.



    Aksine cevap almanızı zorlaştırır. Yardım istemeden önce araştırın, eğer yukarıda bahsettiğim gibi programları öğrenmeye başladığınız anda , sizden önceki bir kullanıcıda aynı sorunu mutlaka yaşamıştır, ilk defa bu sorunu yaşadığınızı düşünmeyin ve aldığınız hatayı google veya forumların arama adreslerine yazarak aramanızı yapın.

    Unutmayın programlara ilk başladığınız anda hakimiyetin sizde olmadığının farkına varırsınız, ilk olarak küçük modeller çizerek çiziminizi ve programa olan hakimiyetinizi geliştiriniz.İlk zamanlarda yapacağınız büyük modeller veya yapılar, sizin ilk aylarda programı öğrenmenizi hatta bırakmanıza neden olacaktır.Bu genelde yapılan büyük hatalardan biridir.Başlangıç aşamasında programı öğrendiğini zanneden bir kullanıcı , programın 2'nci haftasında programı bırakmıştır.

    2'nci haftada programı bırakan kişinin durumunu görmek için aşağıdaki gif'e bakınız.



    Zaman ve sabır 3 boyutlu programların ana prensipleri arasındadır.Bir dersi veya dökümanı incelerken asla işinize yarayacak kısımları değil hepsini adım adım okumaya ve anlamaya çalışın, bir video izlerken asla ,sardırma veya atlatma yöntemlerinden ziyade sabırla sonuna kadar o dersi izlemeye özen gösterin.

    Kullanıcıların yaptıkları hataların başında yabancı videolardan kaçmaları veya bu videoları anlamadıklarını bahane ederek bu videoları izlememeleridir.Halbuki programı kavramış bir kullanıcı, video içerisinden dersi hazırlayan kişiden hem teknik bakımdan hemde gideceği yol üzerinden çok faydalı bilgiler ile karşı karşıya kalabilir.

    Yabancı eğitim videolarını izlemeyen kişinin herhangi bir proje üzerinde takıldığında aynı aşağıdaki görseldeki gibi bir durumla karşı karşıya kalır.



    Yukardaki anlatımlara uyarak belli bir seviyeye geldiniz diyelim ve bir çizim üzerinde çalışıyorsunuz, çizim içerisinde artık kontrolün sizden çıktığını ve hataların çoğaldığı anlarda mutlaka çizime ara verin, bu çizime devam etmek çizimin ve sonuç olarak tasarımın vasat olmasına neden olacaktır.Bir çok ticari çizimde bu sorun vardır, iş yetiştirme durumuna ve zamanın dar olmasına bağlı olarak çok büyük hatalar ile vasat sonuçlar çıkmaktadır.

    Çizime ara verip, konsantrenizi tekrar kazandığınızda farklı bir bakış açısı ve tazelenme ile çizime devam ettiğinizin farkına varacaksınız.Bu sayede kaliteli iş çıkarmanın ilk prensibiniz kavramış olacaksınız.

    Ara vererek ve araştırarak yaptığınız çalışma sonrası, aşağıdaki kişinin durumuna düşmemiş olacaksınız.



    Herzaman bir kaynağa ve bir video'ya bağlı kalarak çalışmayın, bir tasarımcı veya bu işe gönül vermiş biriyseniz eğer mutlaka farklı kişileri ve videoları dökümanları araştırınız.Tek kaynağa sabit kalan kişiler, kendilerini geliştirmekten uzak, aynı renk tonlarındaki aynı formatı sürekli tekrar etmekten kendilerini alamazlar, çünkü farklı kaynaklar kişinin ufkunun gelişmesine katkı sağlayacaktır.

    Araştırmadan hep aynı çalışma çıkaran kişilerin durumu aynı aşağıdaki gibidir.



    Son olarak doğru programı bulmak ve onun üzerinde uzmanlaşmak en önemli adımlardan biridir.Daha sonraları öğrendiğiniz programlara ek olarak farklı programları bünyenize katmanız gerekmektedir.Birçok kişi aynı anda birden fazla programı öğrenmeye çalışır, ve bunun sonucunda cin alinin evine benzer render'lar ile ortaya çıkarlar, çünkü her programdan yarım yamalak bilgi ile ancak bu kadarını öğrenebilmişlerdir.


    Onların durumuda aynı aşağıdaki görseldeki gibidir, her zaman boşa zaman kaybederler.


    Dış Mekan ve İç Mekan Renderlarınız da Kaliteli Görsel Almak istermiydiniz ? -------> http://www.ufuksen.com/portfolio/dvd-setleri

  2. #2
    Üye
    Üyelik tarihi
    28.06.2012
    Yaş
    35
    Mesajlar
    24
    çok doğru özellikle aynı şeyler üzerinde süreklü devam edenler tek düzelikle karşılaşırlar.

  3. #3
    Üye
    Üyelik tarihi
    09.05.2012
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Yaş
    37
    Mesajlar
    22
    Program
    SU2013
    Render Motoru
    VRAY 2.0
    eline sağlık

  4. #4
    Üye
    Üyelik tarihi
    29.01.2013
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    49
    Program
    SketchUp Pro 8
    Render Motoru
    Oyun Motoru:Unity
    Düzey
    %70
    Çok güzel bir yazı hazırlamışsınız Ufuk hocam. Gerçekten de hatalarımı gördüm.

  5. #5
    Üye
    Üyelik tarihi
    14.04.2012
    Yaş
    32
    Mesajlar
    41
    Hep savunmuşumdur bir konunun görselleme ile ifade şeklinin en iyi yol olduğunu gifler cuk oturmuş,konu ise gerçekten anlamak isteyen kişi için çok açık ve net yazılmış eline sağlık hocam süpersin

  6. #6
    Üye
    Üyelik tarihi
    30.07.2012
    Mesajlar
    43
    Yukarıdaki yazılanların %70' ini hepimiz ilk başlarda yapmışızdır diye düşünüyorum ama sketchuptürkiye.com sayesinde kendini geliştiren üyeler olduğunu düşünüyorum (buna bende dahilim doğru bildiğimiz bazı yanlışlar hatalı çizimler yapmanızı sebep oluyor )

    Paylaşımlarınız için teşekkürler.

  7. #7
    Üye
    Üyelik tarihi
    28.04.2012
    Mesajlar
    2
    Emek veren herkesin emeklerine saglık ..teşekkürler..

  8. #8
    Üye
    Üyelik tarihi
    22.02.2013
    Mesajlar
    4
    iyiki bu site iyiki sizin gibi admin var sonsuz teşkkürler kardeşim

  9. #9
    Üye
    Üyelik tarihi
    05.03.2013
    Mesajlar
    641
    Ufuk hocam çok güzel bir yazı hazırlamışsınız gerçekten. nerde yanlış yaptığımı gördüm. hep aynı çalışmayı yapıyormuşum. sürekli aynı çalışmayı yapıp bitiriyormuşum. sağolun.

  10. #10
    Üye
    Üyelik tarihi
    13.02.2013
    Mesajlar
    1
    çok güzel yazı olmuş o hallere düşmek istemem

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Sketchup Forum